W jakiej wartości przyjąć zwroty zestawów promocyjnych z rynku?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Michalak Marcin
Odpowiedzi udzielono: 9 czerwca 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy producentem kosmetyków. Tworzymy zestawy promocyjne składające się z naszego produktu, dodatku gratisowego i promocyjnego opakowania.

Wyrób jest przyjmowany na magazyn w koszcie wytworzenia będącym sumą wszystkich poniesionych kosztów tj. kosztu wytworzenia wyrobu gotowego, koszty dodatku, opakowania promocyjnego i koszty pakowania zestawu (robocizny) i kosztów wydziałowych.

W jakiej wartości przyjąć w takiej sytuacji zwroty tych zestawów z rynku? Jak zaksięgować dekompletację takiego zestawu jeśli gadżet trafia na magazyn, a opakowanie promocyjne jest utylizowane? Jak księgować "zwrot" robocizny i innych kosztów wydziałowych? Jak powinna prawidłowo przebiegać wycena i ewidencja takich zdarzeń kompletacji, ich sprzedaży, zwrotu przez kontrahenta a następnie dekompletacji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX