W jakiej wartości należy wprowadzić do ewidencji urządzenie, na którego zakup otrzymaliśmy zniżkę po oddaniu starego urządzenia?
PYTANIE
Jesteśmy szpitalem i mamy urządzenie medyczne, które kilka lat temu otrzymaliśmy w darze. Wartość początkowa urządzenia wynosiła 5000 zł. Obecnie jest ono w 100% umorzone.
Producent urządzenia złożył nam ofertę specjalną polegającą na odpłatnej wymianie starego urządzenia na nowe o lepszych parametrach. Faktura za zakup nowego urządzenia opiewa na kwotę 9000 zł. Do faktury jest dołączona oferta specjalna, z której wynika, że urządzenie to kosztowałoby 16.000 zł, a w ofercie specjalnej (z wymianą urządzenia starego na nowe) kosztuje 9000 zł.
Jakie należy wykonać operacje i jakie kwoty zaksięgować?
Czy przekazanie powinno odbyć się na podstawie dokumentu PT czy faktury sprzedaży?
Jeśli wartość początkowa nowego urządzenia wyniosłaby 16.000 zł, to czy odpisy amortyzacyjne w całości będą kosztem uzyskania przychodu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX