W jakiej formie pracodawca powinien poinformować pracowników o wykazie prac wykonywanych w warunkach szczególnych?
PYTANIE
Pracodawca zatrudnia pracowników na stanowiskach pracy w szczególnych warunkach. Posiada wykaz stanowisk pracy w szczególnych warunkach oraz prowadzi ewidencję stanowisk pracy w szczególnych warunkach. Nowo zatrudniony pracownik, o ile jest zatrudniony w szczególnych warunkach zostaje poinformowany na piśmie o wpisaniu do ewidencji pracowników pracujących w szczególnych warunkach. Od 1 stycznia 2023 r. zmieniła się ustawa o emeryturach pomostowych, która nałożyła na pracodawcę nowe obowiązki m.in. informowanie pracowników o wykazach prac w szczególnych warunkach, itd. W jakiej formie pracodawca powinien poinformować pracowników o wykazie prac wykonywanych w warunkach szczególnych? W 2009 r. pracodawca wydał zarządzenie i zobowiązał kierowników do zapoznania podległych pracowników z jego treścią.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX