W jakiej formie powinny być organizowane zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 7 listopada 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Do szkoły wpłynęło orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w którym jest zalecenie by zajęcia rewalidacyjne odbywały się grupowo. Biorąc pod uwagę fakt, że uczniowi niepełnosprawnemu przysługują dwie godziny zajęć rewalidacyjnych, może się zdarzyć, że trzyosobowa grupa będzie miała 6 godzin zajęć. A co w sytuacji, gdy nie będzie można stworzyć grupy? Czy poradnia psychologiczno-pedagogiczna jest uprawniona do wydawania takiego zalecenia? Jeśli tak to na jakiej podstawie? Czy o tym, że zajęcia rewalidacyjne mają być grupowe czy indywidualne nie powinien decydować zespół w szkole?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX