W jakiej formie należy wypełnić obowiązek informacyjny wobec pacjentów w świetle konieczności poinformowania ich o zmianie administratora dokumentacji medycznej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Łokaj Maciej
Odpowiedzi udzielono: 2 marca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Likwidacji ulega prywatna placówka medyczna. Dokumentacja medyczna będzie zdeponowana w specjalnie wynajętym archiwum wskazanym przez urząd wojewódzki. Działalności operacyjnej placówki medycznej nie przejmuje żaden inny podmiot. Infolinia oraz strona internetowa placówki medycznej będzie zachowana tylko przez kilka miesięcy po jej zamknięciu.

Informacja na stronie www lub infolinii może nie być wystarczająca, gdyż media te zostaną wygaszone. Rozważamy korespondencję listowną za potwierdzeniem odbioru jako najskuteczniejszą. Wysyłkę listowną traktujemy, jako obowiązek administratora na podstawie art. 6 lit. 1 c. RODO.

W jakiej formie należy wypełnić obowiązek informacyjny wobec pacjentów w świetle konieczności poinformowania o zmianie administratora dokumentacji medycznej przez kolejne 20 lat?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX