W jakiej formie dyrektor szkoły powinien odpowiedzieć na anonimową wiadomość o udostępnienie informacji publicznej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sender Magdalena
Odpowiedzi udzielono: 19 marca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Do szkoły wpłynęła informacja o udostępnienie informacji : ,,Na podstawie art. 61 Konstytucji RP i art. 10 ust. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej wnoszę o udostępnienie następujących informacji publicznych: 1. liczby uczniów w poszczególnych oddziałach 2. liczby uczniów, którzy złożyli oświadczenia o chęci udziału w zajęciach z religii rzymskokatolickiej z podziałem na klasy 3. informacji o wynagrodzeniu wraz z dodatkami za listopad 2020 r. każdego nauczyciela (z podaniem imienia i nazwiska) zatrudnionego w szkole, z podziałem na przedmiot nauczania, staż pracy i wymiar godzin pracy. 4. czy były skargi zgłaszane na nauczyciela XXXXXX XXXXXXX. Jeśli tak, to czy ustnie, czy pisemnie, kopie skarg (imię i nazwisko nauczyciela jest wskazane o jakiego konkretnie chodzi) 5. protokołów rad pedagogicznych, które odbywały się w okresie listopad-marzec 2020/2021 7. lista gaśnic, z ich rozmieszczeniem, typem i datą ważności 8. adres skrzynki podawczej/epuap utworzonej dla jednostki Informuję, że zgodnie z orzecznictwem Sądów administracyjnych, m.in. sygn Akt II SAB/Wa 175/17, powyższe informacje stanowią informację publiczną". Czy dyrektor musi szczegółowo odpowiedzieć, informacja jest anonimowa nikt się nie podpisał, nie wiemy do jakich celów ta informacja ma służyć, co z ustawą o RODO? Czy można taką osobę wezwać do szkoły?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX