W jakiej formie burmistrz powinien zawrzeć z samorządowym zakładem budżetowym umowę na udzielenie dotacji celowej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Błaszko Adam
Odpowiedzi udzielono: 17 czerwca 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Stosownie do postanowień art. 15 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych - dalej u.f.p., samorządowy zakład budżetowy może otrzymywać z budżetu jednostki samorządu terytorialnego dotacje celowe na finansowanie lub dofinansowanie inwestycji. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego, stosownie do postanowień art. 250 u.f.p., udzielając dotacji celowej, w tym jednostce sektora finansów publicznych (a taką jest samorządowy zakład budżetowy), w przypadkach gdy odrębne przepisy lub umowa międzynarodowa nie określają trybu i zasad udzielania lub rozliczania tej dotacji - zawiera umowę. Samorządowy zakład budżetowy nie ma osobowości prawnej, a dyrektor zakładu działa na podstawie pełnomocnictw udzielonych mu przez burmistrza.

W jaki sposób rozstrzygnąć więc problem podpisania umowy przez burmistrza z samorządowym zakładem budżetowym, w naszej ocenie będzie to tak jakby burmistrz podpisywał umowę sam z sobą (skoro udziela pełnomocnictw dyrektorowi)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX