W jakie koszty powinno się zaksięgować zasądzoną dla byłego pracownika odprawę rentową?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 7 czerwca 2010 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
W jakie koszty powinno się zaksięgować zasądzoną dla byłego pracownika odprawę rentową?
Umowa o pracę została rozwiązana z dniem 1 sierpnia 2009 r. W dniu 18 listopada 2009 r. otrzymał rentę i wystąpił z pozwem do sądu o przyznanie odprawy rentowej. Po rozpoznaniu w dniu 29 kwietnia 2010 r. Sąd Rejonowy zasądził na rzecz byłego pracownika odprawę rentową z ustawowymi odsetkami od 1 grudnia 2009 r.
Czy wypłaconą odprawę rentową powinnam zaksięgować w koszty wynagrodzeń (konta zespołu 5) tego roku czy też powinnam obciążyć konta zespołu 7 jako pozostałe koszty operacyjne w związku z tym, że nie jest już naszym pracownikiem i dotyczy to poprzedniego okresu obrachunkowego?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX