W jakie dacie należy dokonać ewidencji zwrotów towarów w rejestrze sprzedaży w wyniku nieodebrania towaru, odstąpienia od umowy czy reklamacji?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 12 października 2023 r.
Autor odpowiedzi: Kamiński Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 24 stycznia 2023 r.

PYTANIE

Jednoosobowa działalność gospodarcza prowadzi sprzedaż towarów przez internet.

W jakie dacie należy dokonać ewidencji zwrotów towarów w rejestrze sprzedaży w wyniku nieodebrania towaru, odstąpienia od umowy czy reklamacji?

W którym okresie rozliczeniowym można skorygować VAT - w dacie otrzymania środków, uznania reklamacji, a może oświadczenia kupującego o odstąpieniu od umowy?

Przykładowo - sprzedaż nabita na kasę 10 stycznia, kupujący 31 stycznia odstępuje od umowy, a 10 lutego podatnik otrzymuje zwrot środków na konto.

Jak prawidłowo skorygować przychód w rejestrze sprzedaży?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX