W jakie dacie należy dokonać ewidencji zwrotów towarów w rejestrze sprzedaży w wyniku nieodebrania towaru, odstąpienia od umowy czy reklamacji?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 12 października 2023 r.
Odpowiedzi udzielono: 24 stycznia 2023 r.
PYTANIE
Jednoosobowa działalność gospodarcza prowadzi sprzedaż towarów przez internet.
W jakie dacie należy dokonać ewidencji zwrotów towarów w rejestrze sprzedaży w wyniku nieodebrania towaru, odstąpienia od umowy czy reklamacji?
W którym okresie rozliczeniowym można skorygować VAT - w dacie otrzymania środków, uznania reklamacji, a może oświadczenia kupującego o odstąpieniu od umowy?
Przykładowo - sprzedaż nabita na kasę 10 stycznia, kupujący 31 stycznia odstępuje od umowy, a 10 lutego podatnik otrzymuje zwrot środków na konto.
Jak prawidłowo skorygować przychód w rejestrze sprzedaży?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX