W jakich sytuacjach należy dokonać korekty zeznania podatkowego, w przypadku wystawienia duplikatu faktury?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 2 lipca 2009 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Prowadzę działalność gospodarczą (PKPiR, VAT). W listopadzie 2008 r. otrzymałem fakturę VAT (numer 1) za zakupiony towar handlowy (data wystawienia 6 listopada 2008 r.). Jak się później okazało towar ten był uszkodzony. W związku z czym zwróciłem go i otrzymałem nowy. Wystawca faktury poinformował mnie, że faktura z numerem 1 zostanie skorygowana i zostanie wystawiona nowa faktura. W 2008 r. towar ten został przeze mnie sprzedany. Zupełnie jednak zapomniałem o tym, że miałem otrzymać fakturę korektę oraz kolejną fakturę VAT. W czerwcu 2009 r. otrzymałem listownie duplikat faktury VAT (numer 2) z datą wystawienia faktury 27 listopad 2008 r., a data wystawienia duplikatu to 4 czerwca 2009 r. oraz otrzymałem duplikat korekty faktury VAT z dnia 18 lutego 2009 r., a data wystawienia duplikatu korekty to 26 maj 2009 r. Równocześnie nadmieniam, że według wcześniejszych ustaleń skorygowana miała zostać faktura z numerem 1, a nie z numerem 2.

W których miesiącach należy zaksięgować powyższe faktury w PKPiR?

Czy muszę sporządzić korektę zeznania rocznego za 2008 r.?

Czy może nie mam obowiązku zaksięgowania powyższych duplikatów z uwagi na to, że duplikat korekty dotyczy duplikatu faktury z numerem 2(faktura wyzeruje się)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX