W jakich przypadkach pracodawca może kontynuować akta osobowe pracownika?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 20 marca 2023 r.
Autor odpowiedzi: Pietruszyńska Katarzyna
Odpowiedzi udzielono: 15 kwietnia 2021 r.

PYTANIE

Pracownica zatrudniona w samorządowym zakładzie budżetowym na stanowisku pomocniczym na podstawie umów od 10.07.2017 do 31.12.2017; od 01.01.2018 do 31.03.2019 oraz od 01.04.2019 na czas nieokreślony. W 25.03.2021 wygrała ogłoszony przez pracodawcę konkurs na stanwisko urzędnicze, po dostarczeniu zaświadczenia (początek kwietnia) o niekaralności zostanie z nią podpisana umowa o pracę. Wcześniejsza umowa rozwiąże się na mocy porozumienia stron a od następnego dnia zostanie zawarta nowa umowa.

Czy dla pracownicy należy kontynuować prowadzenie akt osobowych?

Czy w aktach należy pozostawić dokumenty wytworzone od 1.04.2019 i dokłożyć nowe? Jeśłi tak, co z numeracją stron głównych akt?

Czy może dla pracownicy należy założyć nowe akta?

Jak powinny wyglądać akta pracownicy po podpisaniu nowej umowy?

Co z dokumentami aplikacyjnymi (pokrywają się one z już posiadanymi przez pracodawcę), które zgodnie z regulaminem naboru mają być umieszczone w aktach?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX