W jakich przypadkach pracodawca może kontynuować akta osobowe pracownika?
PYTANIE
Pracownica zatrudniona w samorządowym zakładzie budżetowym na stanowisku pomocniczym na podstawie umów od 10.07.2017 do 31.12.2017; od 01.01.2018 do 31.03.2019 oraz od 01.04.2019 na czas nieokreślony. W 25.03.2021 wygrała ogłoszony przez pracodawcę konkurs na stanwisko urzędnicze, po dostarczeniu zaświadczenia (początek kwietnia) o niekaralności zostanie z nią podpisana umowa o pracę. Wcześniejsza umowa rozwiąże się na mocy porozumienia stron a od następnego dnia zostanie zawarta nowa umowa.
Czy dla pracownicy należy kontynuować prowadzenie akt osobowych?
Czy w aktach należy pozostawić dokumenty wytworzone od 1.04.2019 i dokłożyć nowe? Jeśłi tak, co z numeracją stron głównych akt?
Czy może dla pracownicy należy założyć nowe akta?
Jak powinny wyglądać akta pracownicy po podpisaniu nowej umowy?
Co z dokumentami aplikacyjnymi (pokrywają się one z już posiadanymi przez pracodawcę), które zgodnie z regulaminem naboru mają być umieszczone w aktach?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX