W jaki sposób zweryfikować posiadanie przez podmiot 5 samochodów, gdy podczas kontroli nie znajdują się one na bazie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ćwiek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 27 kwietnia 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W jaki sposób zweryfikować posiadanie przez podmiot 5 samochodów, gdy podczas kontroli nie znajdują się one na bazie?

Czy oświadczenie, że podmiot posiada 2 samochody w najmie, ale ich nie użytkuje, ponieważ pozostałe samochody są wystarczające do realizacji umowy zawartej w trybie pzp z gminą, jest wystarczające do uznania posiadania pojazdów?

Samochody te nie stoją na wskazanej bazie, a podmiot oświadcza, że w przypadku konieczności ich użycia sprowadzi je i oznakuje zgodnie z wymogami. Przedstawiona umowa najmu zawiera informację, że samochód zostanie dostarczony w ciągu 7 dni od pisemnego zgłoszenia.

Czy takie oświadczenie jest prawidłowe i czy można uznać, że podmiot spełnia wymogi posiadania 5 samochodów?

Jakie dokumenty posiadania 5 samochodów powinny być przedstawione do celów kontroli?

Czy obowiązek "odstawiania na koniec dnia roboczego pojazdów wyłącznie na terenie w bazy" dotyczy również samochodów, które w danym momencie nie są użytkowane, czy mogą one znajdować się na bazie u właściciela, skoro podmiot odbierający odpady ich obecnie nie potrzebuje?

W jaki sposób interpretować § 2 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Środowiska z 11.01.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122) - dalej r.w.o.o.k. w momencie dzierżawy części terenu należącego do innego podmiotu prowadzącego na tym terenie inną działalność będącego również zakładem gminnym obsługującego m.in. mieszkańców?

Czy ogrodzenie całości terenu wraz ze wspólna bazą wjazdową można uznać za spełnienie wymogu § 2 ust. 2 pkt 1 r.w.o.o.k.?

Czy najmowana część terenu bazy winna być osobno ogrodzona i zabezpieczona przed wstępem osób spoza firmy?

Czy gmina podczas stwierdzenia, że podmiot nie spełnia wymogów r.w.o.o.k. wydaje zalecenia pokontrolne?

Jaki powinien być czas na usunięcie nieprawidłowości np. brak samochodów, ogrodzenia?

Czy przekazuje raport z nieprawidłowościami dotyczący spółki gminnej lub innego podmiotu do WIOŚ?

Czy na tej podstawie powinno nastąpić wykreślenie z rdr?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX