W jaki sposób zatrudnić Polaka, który świadczyłby pracę na rzecz polskiego pracodawcy na terenie Niemiec?
PYTANIE
Polska firma z siedzibą w Polsce, świadcząca usługi budowlane zarówno w Polsce, jak i i na terenie Niemiec chciałaby zatrudnić pracownika, który świadczyłby pracę tylko na terenie Niemiec. Pracownik byłby zatrudniony na 1 miesiąc. Osoba ta jest Polakiem i dodatkowo zatrudniona jest na stałe w Policji (inny pracodawca).
Jak legalnie zatrudnić takiego pracownika?
Jakie warunki należy spełnić?
Czy firma może oddelegować pracownika w takim przypadku do wykonywania pracy na terenie Niemiec?
Czy miałaby tu miejsce delegacja czy oddelegowanie?
Czy za pracownika należy odprowadzić składki na ubezpieczenia do ZUS w Polsce czy do niemieckiej instytucji?
Czy w takim przypadku pracodawca może złożyć do ZUS zaświadczenie o wydanie A1 oraz na jakiej podstawie prawnej?
W którym kraju należy odprowadzać podatek dochodowy od wynagrodzenia tego pracownika?
Czy pracodawca ma jakieś dodatkowe obowiązki w związku z zatrudnieniem takiego pracownika na 1 miesiąc?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX