W jaki sposób zatrudnić i dokonywać rozliczeń podatkowo-ubezpieczeniowych wobec pracownika zatrudnionego na podstawie umowy o pracę w polskiej spółce, który wykonuje prace w Niemczech?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomaszewska Barbara
Odpowiedzi udzielono: 8 kwietnia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W jaki sposób zatrudnić i dokonywać rozliczeń podatkowo-ubezpieczeniowych wobec pracownika zatrudnionego na podstawie umowy o pracę w polskiej spółce, który w trakcie zatrudnienia wykonuje prace polegające na sprzątaniu hoteli w Niemczech?

Jakie obowiązki ma pracodawca zatrudniając takiego pracownika?

Praca jest wykonywana wyłącznie za granicą. Pracownik ma zapewniony nocleg w Niemczech i obowiązek spędzania dni wolnych od pracy w Polsce. Spółka zatrudnia wyłącznie pracowników wykonujących pracę w Niemczech.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX