W jaki sposób zapisać w regulaminie wynagradzania premie i nagrody?
PYTANIE
Pracodawca tworzy regulamin wynagradzania. Wypłaca comiesięczne premie uznaniowe, których wartość przysługuje za czas przepracowany. Premie są wliczane do podstaw chorobowego.
Czy poprawnym rozwiązaniem będzie zapis w regulaminie wynagradzania?
"Pracodawca przewiduje możliwość stosowania premii uznaniowych wyłącznie na podstawie swobodnej decyzji pracodawcy lub przełożonego. Premia uznaniowa przysługuje wyłącznie za czas przepracowany".
Ponadto, pracodawca chce zawrzeć w regulaminie wynagradzania informację o nagrodach, których tak naprawdę na ten moment ani razu nie wypłacił, ale chce mieć taką alternatywę w sytuacji, w której podejmie decyzję o jej wypłacie.
Czy może dokonać takiego zapisu w regulaminie wynagradzania i nie wypłacać żadnych nagród, ewentualnie epizodycznie?
"Nagrody
1. Pracownikowi szczególnie wyróżniającemu się, który przez wzorowe wypełnianie swoich obowiązków, przejawianie inicjatywy w pracy i podnoszenie jej wydajności oraz jakości przyczynia się szczególnie do wykonywania zadań zakładu, może być przyznana nagroda, na wniosek jego bezpośredniego przełożonego i po zatwierdzeniu przez właściciela firmy .................
2. Nagroda przysługuje za szczególne zaangażowanie i osiągnięcia w pracy, a jej przyznanie uzależnia się między innymi od: * wykonywania zadań dodatkowych, * szczególnego zaangażowania i wkładu pracy w wykonywanie obowiązków pracowniczych, * kreatywności.
3. Decyzja pracodawcy o przyznaniu bądź nieprzyznaniu nagrody nie wymaga uzasadnienia.
4. Nagroda ma charakter uznaniowy i pracownik nabywa roszczenie o wypłatę nagrody z momentem uzyskania informacji o jej przyznaniu?"
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX