W jaki sposób założyć gminną ewidencję zabytków?
PYTANIE
Jak założyć gminną ewidencję zabytków?
Zgodnie z ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami w gminnej ewidencji zabytków powinny być ujęte:
1) zabytki nieruchome wpisane do rejestru;
2) inne zabytki nieruchome znajdujące się w wojewódzkiej ewidencji zabytków;
3) inne zabytki nieruchome wyznaczone przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w porozumieniu z wojewódzkim konserwatorem zabytków.
W gminnej ewidencji zabytków ujęte będą tylko zabytki wymienione w pkt. 1 i 2. Gmina nie będzie wyznaczać innych zabytków (pkt 3).
Czy gminna ewidencja powinna być w takim przypadku przedłożona konserwatorowi zabytków do zaopiniowania, uzgodnienia? Czy wystarczy tylko, żeby wójt przyjął zarządzeniem gminną ewidencję zabytków?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX