W jaki sposób założyć gminną ewidencję zabytków?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Karciarz Mateusz
Odpowiedzi udzielono: 14 czerwca 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak założyć gminną ewidencję zabytków?

Zgodnie z ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami w gminnej ewidencji zabytków powinny być ujęte:

1) zabytki nieruchome wpisane do rejestru;

2) inne zabytki nieruchome znajdujące się w wojewódzkiej ewidencji zabytków;

3) inne zabytki nieruchome wyznaczone przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w porozumieniu z wojewódzkim konserwatorem zabytków.

W gminnej ewidencji zabytków ujęte będą tylko zabytki wymienione w pkt. 1 i 2. Gmina nie będzie wyznaczać innych zabytków (pkt 3).

Czy gminna ewidencja powinna być w takim przypadku przedłożona konserwatorowi zabytków do zaopiniowania, uzgodnienia? Czy wystarczy tylko, żeby wójt przyjął zarządzeniem gminną ewidencję zabytków?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX