W jaki sposób zaksięgować zapłatę dokonaną przez firmę zagraniczną za zakup aktywów?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 24 maja 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Firma zagraniczna posiada w Polsce oddział, który posiada prowadzi działalność handlową (kupuje towary z zagranicy i sprzedaje w Polsce) i zatrudnia 12 pracowników. Jest oddziałem samobilansującym, podatnikiem VAT, podatku dochodowego od osób prawnych i pozostałych podatków
Oddział w Polsce dokonał zakupu części aktywów od spółki w Polsce. Faktura VAT za zakup aktywów jest wystawiona na oddział. Natomiast zapłaty za transakcję zakupu dokonuje firma z zagranicy. Zakupione aktywa i podatek VAT naliczony z faktury zostały zaksięgowane na odpowiednie konta finansowe w księgach rachunkowych oddziału.
W jaki sposób zaksięgować zapłatę dokonaną przez firmę zagraniczną za zakup aktywów?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX