W jaki sposób zaksięgować reklamację towaru, jeśli w jej ramach wadliwe elementy zostaną odesłane do sprzedawcy w celu naprawienia, a później ponownie wysłane do klienta nieodpłatnie?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 28 maja 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka prowadząca pełną księgowość w styczniu i w lutym dokonuje sprzedaży towarów dla kontrahenta z Niemiec w ramach WDT. Po przyjęciu towaru klient złożył reklamację, ponieważ okazało się, że dostarczony towar jest wadliwy. W ramach reklamacji wadliwe elementy zostaną odesłane do naszej firmy, poprawione i ponownie wysłane do klienta - nieodpłatnie. Dodatkowo w ramach rekompensaty klient otrzyma - również nieodpłatnie 10% zamówionego towaru gratis.
W jaki sposób spółka powinna ująć księgowo ww. sytuację?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX