W jaki sposób zaksięgować koszty likwidacji zdarzeń losowych?
PYTANIE
Jesteśmy spółką produkcjno-handlową. W zakładzie posiadamy urządzenia służące do produkcji. Między innymi posiadamy przesiewacz mobilny, który uległ zapaleniu na skutek wycieku paliwa z węża doprowadzającego paliwo do silnika. Nastąpiła szkoda, którą zgłosiliśmy do ubezpieczyciela. W związku z tym poniesiemy koszty kapitalnego remontu silnika. Otrzymane odszkodowanie (jeżeli otrzymamy) będzie zaksięgowane w pozostałe przychody operacyjne.
Gdzie mają być zaksięgowane poniesione koszty naprawy tego przesiewacza?
Czy będą to:
- koszty remontu (koszty rodzajowe),
- pozostałe koszty operacyjne,
- czy zwiększenie wartości środka trwałego (przesiewacza)?
Planowany koszt naprawy około 60.000 zł. Wartość początkowa przesiewacza 400.000 zł.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX