W jaki sposób zaksięgować koszty likwidacji zdarzeń losowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Michalak Marcin
Odpowiedzi udzielono: 18 czerwca 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy spółką produkcjno-handlową. W zakładzie posiadamy urządzenia służące do produkcji. Między innymi posiadamy przesiewacz mobilny, który uległ zapaleniu na skutek wycieku paliwa z węża doprowadzającego paliwo do silnika. Nastąpiła szkoda, którą zgłosiliśmy do ubezpieczyciela. W związku z tym poniesiemy koszty kapitalnego remontu silnika. Otrzymane odszkodowanie (jeżeli otrzymamy) będzie zaksięgowane w pozostałe przychody operacyjne.

Gdzie mają być zaksięgowane poniesione koszty naprawy tego przesiewacza?

Czy będą to:

- koszty remontu (koszty rodzajowe),

- pozostałe koszty operacyjne,

- czy zwiększenie wartości środka trwałego (przesiewacza)?

Planowany koszt naprawy około 60.000 zł. Wartość początkowa przesiewacza 400.000 zł.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX