W jaki sposób zakończyć sprawę, jeżeli wnioskodawca posiada tylko kserokopię deklaracji zgodności?
PYTANIE
Wnioskodawca złożył wniosek o rejestrację skutera – rok produkcji 2018 r. w postaci elektronicznej. Jako załączniki dołączył skany następujących dokumentów: - deklaracja zgodności wystawiona w języku angielskim przez producenta z Kanady; - umowy kupna sprzedaży pomiędzy poszczególnymi właścicielami – 3 szt. - zdjęcie z nr identyfikacyjnym jednostki pływającej; - decyzję polskiego Związku Żeglarskiego zatwierdzającą nazwę jachtu z kwietnia 2020 r. na jednego z poprzednich właścicieli; - certyfikat jachtowy Zarządu Polskiego Związku Żeglarskiego z kwietnia 2020 r. na jednego z poprzednich właścicieli; - dowodu osobistego. Zgodnie z art. 6 ust. 6 ustawy z 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m w przypadku gdy wnioskodawca składa wniosek o rejestrację w postaci elektronicznej, a posiada wymagane załączniki w oryginale wyłącznie w postaci papierowej, dokumenty te mogą być dołączone do wniosku w postaci odwzorowania cyfrowego, a ich oryginały należy okazać organowi rejestrującemu przed odbiorem dokumentu rejestracyjnego. Wnioskodawca został poinformowany o konieczności okazania organowi oryginałów ww. dokumentów i faktycznie je przedłożył, prócz oryginału deklaracji zgodności – posiadał tylko kserokopię. Ustawa nie mówi, co powinien w takich przypadku zrobić organ rejestrujący.
Czy powinien wydać "blankiet" dowodu rejestracyjnego?
Jeżeli nie - to w jaki sposób ma zakończyć sprawę i co zrobić z wyprodukowanym już przez PWPW dowodem?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX