W jaki sposób zachować ciągłość zezwoleń na zbieranie odpadów tak, aby firma nie miała przestoju w działalności?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Rudnicka Anna
Odpowiedzi udzielono: 30 sierpnia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podmiot posiada aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów innych niż niebezpieczne do dnia 27 września 2023 r. (po tym terminie zezwolenie wygasa z automatu), dlatego też firma już złożyła wniosek o wydanie nowego zezwolenia (aby zapewnić sobie ciągłość zezwoleń). Organ po otrzymaniu wniosku wszczął postępowanie administracyjne zgodnie z przepisami (kontrola WIOŚ, opinia gminy itd.).

W jaki sposób organ powinien postąpić, aby zachować ciągłość zezwoleń, tzn. czy jeśli w sytuacji, gdy rozpoczęte postępowanie będzie już prawie zakończone, a więc zostanie do wydania tylko decyzja, organ powinien przed jej wydaniem wszcząć postępowanie na wniosek strony o wygaszenie aktualnej decyzji i wydać nową?

Najważniejsze pytanie, to w jaki sposób zachować ciągłość zezwoleń tak, aby firma nie miała przestoju w działalności?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX