W jaki sposób z punktu widzenia VAT należy potraktować sytuację, gdy biuro podróży udziela klientowi rabatu z części przysługującej mu marży?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 30 września 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Jesteśmy biurem pośredniczącym w sprzedaży usług turystycznych. Przykładowo: klient płaci nam 10.000 zł za wycieczkę. My wystawiamy dla biura podróży fakturę na 1000 zł prowizji, przelewamy do biura podróży 9000 zł. Klientowi za to, że podpisał u nas umowę oddajemy w rzeczywistości 300 zł. W sumie więc wycieczka klienta kosztuje 9700 zł. Po stronie naszego biura występuje sytuacja, w której wystawiliśmy fakturę na 1000 zł, a zostało nam 700 zł. Biuro podróży nie wie i nie będzie wiedzieć o zwrocie klientowi 300 zł więc nie możemy im wystawić korekty.
Jak z punktu widzenia VAT należy odnieść się do tej sytuacji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX