W jaki sposób wystawić fakturę wewnętrzną, jeśli dostarczony towar różni się ilością oraz jakością od zamówionego?
PYTANIE
Kupiliśmy towar w Chinach, odprawa towaru oraz wszystkie procedury celne dopuszczające towar na obszar Unii Europejskiej zostały dokonane w Hamburgu. Nadmieniamy, że procedury celne przeprowadzone były papierowo bez przeliczania konkretnych sztuk towaru. Po dostarczeniu towaru do naszego magazynu okazało się, że przywieziony towar różni się ilościowo, a także parametrowo od ilości zamówionych.
Mimo, że faktura opiewa na 3000 sztuk towaru o określonych parametrach, dostarczono nam towar w ilości 1200 sztuk o zupełnie innych parametrach.
Jak mamy postąpić wystawiając fakturę wewnętrzną?
Czy ma ona być wystawiona na towar wykazany w fakturze, czy też na towar, który faktycznie otrzymaliśmy?
Nadmieniamy również, że kontrahent z Chin odmówił przysłania nam faktury korygującej twierdząc, że wysłał towar prawidłowo.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX