W jaki sposób wyliczyć wynagrodzenie, zasiłek i ekwiwalent po śmierci pracownika?
PYTANIE
Dnia 12.07.2017 r.zmarł pracownik, który nie miał dzieci ani żony. W aktach osobowych zawarte są dane siostry do kontaktu, które zostawił zmarły pracownik. Pracownikowi za część miesiąca należy się wynagrodzenie za pracę, zasiłek chorobowy (pracownik zmarł w szpitalu) i ekwiwalent za urlop.
W jaki sposób należy wyliczyć wynagrodzenie, zasiłek i ekwiwalent za pracownika - normalnie, tak, jakby miały być wypłacone pracownikowi, tzn. naliczyć składki, podatek?
Czy można przelać tę kwotę na konto pracownika?
Czy należy wyliczyć kwoty brutto i czekać, aż zgłoszą się do zakładu spadkobiercy z postanowieniem sądu o stwierdzeniu nabyciu spadku?
Czy zakład musi poinformować siostrę o wynagrodzeniu za brata, które wejdzie do masy spadkowej?
Jak długo zakład musi czekać na zgłoszenie się ewentualnych spadkobierców?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX