W jaki sposób wyegzekwować od gminy sporządzenie raportu z wykonania programu ochrony środowiska?
PYTANIE
W jaki sposób wyegzekwować od gminy wykonanie, a następnie przekazanie zarządowi powiatu, raportu z wykonania programu ochrony środowiska, zgodnie z art. 18 ust. 2 i ust. 3 ustawy z 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska - dalej p.o.ś.? Czy nie wykonanie raportu oraz samego programu zagrożone jest sankcjami? Jak należy postąpić, jeżeli gmina tłumaczy się brakiem środków finansowych na wykonanie raportu/programu? Zgodnie z art. 18 ust. 2 p.o.ś., "Z wykonania programów organ wykonawczy województwa, powiatu i gminy sporządza co 2 lata raporty, które przedstawia się odpowiednio sejmikowi województwa, radzie powiatu lub radzie gminy". Następnie przedmiotowe raporty przekazywane są do ministra właściwego do spraw środowiska, organu wykonawczego województwa i organu wykonawczego powiatu. Czy istnieje jakakolwiek możliwość wyegzekwowania od organu wykonawczego województwa, powiatu i gminy raportu z wykonania programów?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX