W jaki sposób wydawać i doręczać pisma w prowadzonym postępowaniu o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów, w formie dokumentu elektronicznego, czy w formie tradycyjnej - pisemnej, czy częściowo elektronicznie, a częściowo w formie pisemnej?
PYTANIE
W jaki sposób wydawać i doręczać pisma w prowadzonym przez starostę postępowaniu administracyjnym o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów, kierowane zarówno do podmiotów prywatnych, jak i podmiotów publicznych zobowiązanych do udostępniania i obsługi elektronicznej skrzynki podawczej - czy w formie dokumentu elektronicznego, czy w formie tradycyjnej - pisemnej, czy częściowo elektronicznie, a częściowo w formie pisemnej?
Czy wydawać dwie odrębne wersje tego samego pisma - dla podmiotów publicznych elektronicznie, a dla podmiotów prywatnych tradycyjnie - pisemnie?
Artykuł 392 ustawy z 14.06.1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735) - dalej k.p.a., nakłada obowiązek, bez wyjątku, do doręczania pism na elektroniczną skrzynkę podawczą, gdy stroną lub innym uczestnikiem postępowania jest podmiot publiczny obowiązany do udostępniania i obsługi elektronicznej skrzynki podawczej na podstawie art. 16 ust. 1a ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Z drugiej strony w postępowaniu uczestniczą też inne strony, będące podmiotami prywatnymi, które nie wskazały organowi adresu elektronicznego i nie życzą sobie doręczania pism drogą elektroniczną.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX