W jaki sposób w samorządowej jednostce budżetowej należy przeprowadzić księgowanie wynagrodzenia płatnika składek?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2017 r.
Odpowiedzi udzielono: 21 marca 2017 r.
PYTANIE
W jaki sposób w samorządowej jednostce budżetowej należy przeprowadzić księgowanie wynagrodzenia płatnika składek?
Jednostka budżetowa posiada dwa rachunki bankowe tj. jeden do wydatków (W) i drugi do dochodów budżetowych (D).
Czy księgowanie od strony wyciągu bankowego dot. wydatków (czyli bez przekazywania kwoty należnej z tyt. terminowej zapłaty składek na konto dochodów) jest prawidłowe?
Posłużę się przykładam dla zobrazowania sytuacji:
Wn konta 225 w kwocie 100 zł,
Ma konta 130 (W) 4010 w kwocie 105 zł,
Wn konta 130 (D) w kwocie 5 zł.
W mojej mojej opinii to księgowanie jest błędne gdyż zachodzi niezgodność księgowań z rachunkiem bankowym dot. dochodów.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX