W jaki sposób w samorządowej jednostce budżetowej należy przeprowadzić księgowanie wynagrodzenia płatnika składek?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2017 r.
Autor odpowiedzi: Ostapowicz Ewa
Odpowiedzi udzielono: 21 marca 2017 r.

PYTANIE

W jaki sposób w samorządowej jednostce budżetowej należy przeprowadzić księgowanie wynagrodzenia płatnika składek?

Jednostka budżetowa posiada dwa rachunki bankowe tj. jeden do wydatków (W) i drugi do dochodów budżetowych (D).

Czy księgowanie od strony wyciągu bankowego dot. wydatków (czyli bez przekazywania kwoty należnej z tyt. terminowej zapłaty składek na konto dochodów) jest prawidłowe?

Posłużę się przykładam dla zobrazowania sytuacji:

Wn konta 225 w kwocie 100 zł,

Ma konta 130 (W) 4010 w kwocie 105 zł,

Wn konta 130 (D) w kwocie 5 zł.

W mojej mojej opinii to księgowanie jest błędne gdyż zachodzi niezgodność księgowań z rachunkiem bankowym dot. dochodów.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX