Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Podgórska-Rakiel Ewa
Odpowiedzi udzielono: 5 czerwca 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W jaki sposób usunąć z akt osobowych pracowników dane osobowe, które nie powinny się tam znajdować np. ksero dowodu osobistego, orzeczenie o niekaralności, nr tel., adresy e-mail, zdjęcia, ksera orzeczeń dot. stopnia niepełnosprawności, w niektórych formularzach nazwiska rodowe matki,odpisów aktów małżeństwa i urodzenia dzieci itp.? Czy w miejsce usuniętego dokumentu można włożyć kartkę z adnotacją "usunięto dokument z akt osobowych, zgodnie z RODO", umieścić na tej kartce nr dokumentu, który został usunięty z akt. Czy w spisie dokumentów danej części akt również można wpisać "usunięto dokument z akt osobowych, zgodnie z RODO" pod nr, który wcześniej informował o kopi dowodu osobistego? Czy można zamazać korektorem część informacji na starym kwestionariuszu (np. nazwisko panieńskie matki, nr tel,),informację, które nie powinny znajdować się w aktach osobowych zg.z Rodo? Czy może lepiej usunąć wszystkie zbędne dokumenty i ponownie przenumerować akta, przekreślając stare numery i wpisując nowe (czy dopuszczalne jest kreślenie numerów), zgodnie z nowym wykazem dokumentów z każdej części po usunięciu niepożądanych dokumentów? Czy należy pousuwać dokumenty niepożądane również z akt osobowych byłych pracowników, którzy już nie pracują w firmie (tzw. akt archiwalnych) ? Proszę o konkretną, dokładną odpowiedź na moje pytania, którą z metod należy zastosować aby nie narazić się na konsekwencje ze strony organów kontrolujących, i czy stosować ją również do akt archiwalnych, gdzie stosunek pracy ustał np 10 lat temu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?