W jaki sposób ustalić liczbę uczniów do naliczenia subwencji oświatowej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kosiarz Agnieszka
Odpowiedzi udzielono: 4 czerwca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Przepisy art. 14 ust. 1 ustawy z 27.10.2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 17) wskazują wzór określający sposób wyliczenia wskaźnika zwiększającego dla szkół danego typu, w którym jest realizowany obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, niebędących szkołami specjalnymi, gdzie LuSt-1 oznacza liczbę dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, uczniów i uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, przyjętą do naliczenia części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostki samorządu terytorialnego w roku bazowym w prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego szkołach danego typu, w których jest realizowany obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, niebędących szkołami specjalnymi. Zatem ustalając symbol LuSt-1 bierzemy pod uwagę: faktyczną liczbę uczniów na dzień 30 września 2018 r. na podstawie danych z Systemu Informacji Oświatowej, czy liczbę uczniów przeliczeniowych z metryczki subwencji oświatowej na rok 2019 (subwencja wyliczona na podstawie danych z roku 2018) – kolumna nr 5 metryczki, czy może liczbę uczniów na dzień 30 września 2018 r. skorygowaną o wskaźniki korygujące wprowadzone w algorytmie podziału części oświatowej subwencji ogólnej – kolumna nr 3 metryczki (pkt 11 załącznika do rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z 18.12.2018 r. w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2019, Dz.U. poz. 2446 ze zm.)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX