W jaki sposób ustalić czas pracy pracowników oddelegowanych do pracy w sklepie w soboty?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 18 maja 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
W firmie ustalony jest 3 miesięczny okres rozliczeniowy i czas pracy od poniedziałku - do piątku od 9.00 do 17.00 (8h * 5 dni = 40 h). Do pracy w nowym sklepie pracodawca chce kierować pracowników w soboty (2 osoby co tydzień) na czas od 10.00 do 16.00. W tym tygodniu osoby wyznaczone w pozostałe dni pracowałyby od 10.00 lub 11.00 do 17.00 (łącznie 34 godz. od poniedziałku do piątku). Za pracę w sobotę pracodawca wypłaciłby 50% dodatek.
Czy takie ustalenie i rozliczenie czasu pracy jest prawidłowe? Jakie inne rozwiązania możemy zastosować?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX