W jaki sposób Urząd Skarbowy sprawdzi prawidłowość dokonanej korekty z tytułu modernizacji nieruchomości?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2021 r.
Autor odpowiedzi: Kowalski Artur
Odpowiedzi udzielono: 5 marca 2015 r.

PYTANIE

Spółka cywilna w roku 2007 zakupiła nieruchomość od osoby fizycznej bez prawa do odliczenia VAT. W roku 2008 zakończyła modernizację (poniżej 30% wartości początkowej). Z faktur odliczyła VAT. 31 grudnia 2013 r. zmieniła status podatnika VAT na podatnika zwolnionego ze względu na obrót (poniżej 150.000 PLN) W styczniu 2014 r. złożyła deklarację VAT w celu korekty VAT od zakupu środków trwałych - w tym uwzględniono 10-letnia korektę VAT-u odliczonego z tytułu modernizacji nieruchomości. W lutym 2014 r. cała firma (wraz z nieruchomością) została przekazana w formie darowizny córce, która co do zasady powinna kontynuować korektę 10-letnią w VAT z tytułu modernizacji nieruchomości. Pytanie nie dotyczy podatku VAT a ordynacji podatkowej. Spółka cywilna zlikwidowała już dokumenty za rok 2007 i 2008.

W jaki sposób Urząd Skarbowy sprawdzi prawidłowość dokonanej korekty z tytułu modernizacji nieruchomości?

Czy może jest gdzieś zapis, którego nie jestem świadoma, że dokumenty z tego tytułu należy przechowywać powyżej 5 lat?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX