W jaki sposób ująć w PKPiR wydatki na remont i modernizację żłobka?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2019 r.
Odpowiedzi udzielono: 3 stycznia 2018 r.
PYTANIE
Właścicielka żłobka ponosi ogrom wydatków na remont i niejednokrotnie modernizację budynku, w którym ten żłobek jest prowadzony. Rozlicza się na zasadach ogólnych, prowadzi PKPiR. Z chwilą poniesienia wydatku czasami jest problem jednoznacznego go przypisania do remontu czy modernizacji. Wpis dokonywany jest zatem w kolumnie 15 PKPiR, zgodnie z datą jego poniesienia. Na zakończenie określonego etapu prac, zgromadzone tam wydatki są sumowane i następuje ich przeniesienie do kol. 13 PKPiR lub powstaje inwestycja w obcym środku trwałym, która podlega amortyzacji (budynek żłobka jest własnością gminy).
Czy takie postępowanie jest prawidłowe?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX