W jaki sposób ująć w kosztach podatkowych, koszty zawieszone na "rozliczeniach międzyokresowych kosztów"?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Woźniak Joanna
Odpowiedzi udzielono: 4 lutego 2013 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Prowadzimy działalność gospodarczą jako osoba fizyczna (przedsiębiorca). Do roku 2012 włącznie (ze względu na przekroczone obroty) prowadziliśmy księgi handlowe. W tamtym okresie koszty księgowane były zgodnie z zasadą memoriału, czyli do okresu którego dotyczą. Przykładowo w roku 2012 dostaliśmy fakturę na czynsz inicjalny z leasingu (leasing na 3 lata). Koszt ten został rozbity proporcjonalnie na 3 lata, z czego miesięcznie w koszty księgowaliśmy określoną wartość. Dlatego na dzień 31 grudnia 2012 r. jest duża wartość kosztów, która nie została zaliczona do kosztów uzyskania przychodów w roku 2012, jest zawieszona na "rozliczeniach międzyokresowych kosztów". Na "rozliczeniach międzyokresowych kosztów" są też zawieszone inne koszty, które dotyczyły roku 2012/2013 np polisy za ubezpieczenie samochodu.

Jak w nowym roku, prowadząc PKPiR, gdzie koszty należy księgować w dacie poniesienia (data wystawienia faktury), zaliczyć do kosztów tą część kosztów która jest zawieszona na dzień 31 grudnia 2012 r. na rozliczeniach międzyokresowych?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX