W jaki sposób ująć w kosztach podatkowych fakturę z trzema terminami płatności?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2015 r.
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 12 marca 2013 r.

PYTANIE

Przedsiębiorca otrzymał fakturę o wartości 3000 zł, wystawioną z datą 2 stycznia 2013 r., z trzema terminami płatności: 1 lutego 2013 r. (30 dni) - 1000 zł, 3 marca 2013 r. (60 dni) - 1000 zł oraz 2 kwietnia 2013 r. (90 dni) - 1000 zł.

Jak powinien ująć powyższy zakup w PKPiR?

Czy może przyjąć do kosztów nabycie tych produktów (materiały wykorzystywane w działalności) w dniu wystawienia faktury bez względu na płatność w ratach?

Pierwsza i druga część faktury zostały już opłacone.

Czy podatnik może ująć całość faktury już w styczniu i czy w myśl nowych przepisów będzie musiał dokonywać korekty jeśli całość faktury nie zostanie opłacona w ciągu 30 dni od terminu płatności (od którego dnia należy liczyć te 30 dni?)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX