W jaki sposób ująć w ewidencji środków trwałych nowe urządzenie zastępujące zepsuty element zestawu komputerowego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gientka Mikołaj
Odpowiedzi udzielono: 17 czerwca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka do ewidencji obsługi sprzedaży detalicznej w każdym swoim sklepie posiada zestaw składający się m.in. z komputera, drukarki, drukarki do etykiet, drukarki fiskalnej, czytnika kodów kreskowych i innych elementów. Zestaw jest ujęty w ewidencji środków trwałych w grupie 4, KŚT 487. Zestawy są amortyzowane liniowo wg stawki przyjętej dla KŚT 487, gdyż ich wartość przekracza 10.000 PLN. Często zdarza się, że awarii ulega jeden z elementów zestawu, np. drukarka, czytnik kodów kreskowych, drukarka fiskalna. Wówczas zepsute urządzenie wymienia się na nowe.

W jaki sposób w tej sytuacji ująć w ewidencji środków trwałych nowe urządzenie?

Czy jego wartość powinna zwiększyć wartość zestawu komputerowego, a urządzenie zepsute powinno zmniejszyć wartość tego zestawu?

Czy też należy je zaewidencjonować jako odrębny środek trwały?

W jaki sposób zamortyzować nowy element zestawu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX