W jaki sposób ująć otrzymaną transzę dofinansowania wynagrodzeń do celów podatkowych?
PYTANIE
W jaki sposób ująć otrzymaną transzę dofinansowania wynagrodzeń za grudzień 2020 r. do celów podatkowych?
Spółka otrzymała w grudniu 2020 r. dwie transze dofinansowanie wynagrodzeń i składek ZUS z powiatowego urzędu pracy za listopad i grudzień 2020 r. Transza dofinansowania wynagrodzeń za listopad została ustalona w oparciu o rzeczywiste wynagrodzenia wypłacone i zaliczone do kosztów podatkowych w grudniu 2020 r. Transza dofinansowania wynagrodzeń za grudzień została wypłacona spółce na podstawie szacunków i wniosku o wsparcie, niewykorzystana część dofinansowania będzie podlegała zwrotowi w 2021 r. Podatkowo wynagrodzenia będą kosztem uzyskania przychodu w styczniu 2021 r. w momencie wypłaty (umowy cywilnoprawne). Spółka zna już rzeczywistą wartość dofinansowania i wartość którą będzie musiała zwrócić w 2021 r.
Czy dofinansowanie musi zostać ujęte w przychodach podatkowych w całości w 2020 r.?
Jeżeli tak, to czy po zwrocie niewykorzystanej cześć dofinansowania spółka będzie mogła potrącić zwrot z bieżących przychodów podatkowych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX