W jaki sposób ująć otrzymaną transzę dofinansowania wynagrodzeń dla celów bilansowych?
PYTANIE
W jaki sposób ująć otrzymaną transzę dofinansowania wynagrodzeń za grudzień 2020 r. dla celów bilansowych?
Spółka otrzymała w grudniu 2020 r. dwie transze dofinansowanie wynagrodzeń i składek ZUS z powiatowego urzędu pracy za listopad i grudzień 2020 r. Transza dofinansowania wynagrodzeń za listopad została ustalona w oparciu o rzeczywiste wynagrodzenia wypłacone w grudniu 2020 r. Transza dofinansowania wynagrodzeń za grudzień została wypłacona spółce na podstawie szacunków i wniosku o wsparcie, niewykorzystana część dofinansowania będzie podlegała zwrotowi w 2021 r. Bilansowo wynagrodzenia za grudzień są ujęte są w kosztach 2020 r. Spółka zna już rzeczywistą wartość dofinansowania i wartość, którą będzie musiała zwrócić w 2021 r.
Czy dla celów bilansowych część dofinansowania, która będzie zwracana w 2021 r., może na dzień bilansowy zostać ujęta w zobowiązaniach, czy musi być ujęta w wyniku księgowym 2020 r. w pełnej wysokości?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX