W jaki sposób szkoła powinna wdrożyć pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla dziecka, które agresywnie zachowuje się wobec innych dzieci?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gąsiorek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 21 września 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Uczennica z zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej (liceum ogólnokształcące) agresywnie reaguje na zmiany i stres. Bije uczniów, popycha, grozi, że zepchnie ze schodów. Szkoła wdrożyła pomoc psychologiczno-pedagogiczną, uczennica uczestniczy w zajęciach rewalidacyjnych. Od dwóch lat rodzice nie zapewnili jej terapii poza szkołą. Od marca wprawdzie starają się współpracować ze szkołą, ale nic nie zmienia się w kwestii zachowania uczennicy. Rodzice innych uczniów składają skargi na zachowanie agresywne tej dziewczynki. Co oprócz rozmów, tłumaczenia, motywowania, rozładowywania napięcia można zrobić z takim uczniem i jak prawnie zmusić rodzica do uruchomienia terapii grupowej poza szkołą?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX