W jaki sposób spółka prowadząca działalność jako agencja pracy tymczasowej powinna ustalić liczbę zatrudnionych pracowników przy ustalaniu progów dających ewentualnie możliwość odstąpienia od sporządzania skonsolidowanego sprawozdania finansowego?
PYTANIE
Spółka prowadzi działalność jako agencja pracy tymczasowej. Spółka zatrudnia na podstawie umowy o pracę pracowników:
- stałych (są to pracownicy administracyjni, zarząd, informatycy pracujący dla agencji pracy tymczasowej),
- tymczasowych (tzn. pracowników, z którymi spółka zawiera umowę o pracę i wypłaca im wynagrodzenie, ale za świadczoną usługę spółka otrzymuje wynagrodzenie od pracodawcy użytkowania, tj. podmiotu który korzysta z usług agencji pracy tymczasowej i pracownicy u niego świadczą pracę).
W jaki sposób spółka prowadząca działalność jako agencja pracy tymczasowej powinna ustalić liczbę zatrudnionych pracowników, o której mowa w art. 56 ust. 1 ustawy o rachunkowości, tj. przy ustalaniu progów dających ewentualnie możliwość odstąpienia od sporządzania skonsolidowanego sprawozdania finansowego?
Czy do liczby zatrudnionych powinni być uwzględnieni zarówno pracownicy stali i tymczasowi zatrudnieni na podstawie umowy o pracę?
Czy tylko pracownicy stali zatrudnieni na podstawie umowy o pracę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX