W jaki sposób spółka powinna zawrzeć w rejestrze BDO informację o prowadzeniu jednostek handlowych w których pobierana jest opłata recyklingowa za torby z tworzywa sztucznego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 17 lutego 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W jaki sposób Spółka powinna zawrzeć w rejestrze BDO informację o prowadzeniu jednostek handlowych, w których pobierana jest opłata recyklingowa za torby z tworzywa sztucznego?

Sytuacja wygląda następująco: Spółka posiada w całej Polsce ajencje, czyli sklepy/hurtownie, które działają pod marką/szyldem Spółki, ale są prowadzone przez niezależnego przedsiębiorcę, który prowadzi własną działalność gospodarczą. Punkt ajencyjny sprzedaje w imieniu i na rzecz Spółki towary, a cały obrót jest rejestrowany na kasie fiskalnej należącej do Spółki (lub innych dokumentach sprzedażowych wystawianych przez Spółkę) - nie widnieją na nich dane firmy ajenta. Oznacza to, że opłatę recyklingową pobiera od klienta Spółka, a następnie przekazuje ją na konta właściwych urzędów marszałkowskich oraz składa stosowne sprawozdania.

Czy wystarczy, aby dział VI tabela 7 w rejestrze BDO była wypełniona dla siedziby Spółki, czy należy dodać każdy punkt ajencyjny jako Miejsce Prowadzenia Działalności (MPD) i dla każdego z punktów wypełnić ww. tabelę?

Sytuację komplikuje fakt, że Spółka nie posiada żadnego tytułu prawnego do lokali, w których mieszczą się punkty ajencyjne (umów najmu, dzierżawy itp.) - są to niezależne podmioty gospodarcze. Stąd wątpliwość, czy zasadnym jest dodawanie tych MPD do wpisu w rejestrze BDO Spółki.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX