Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Zasiewska Katarzyna
Odpowiedzi udzielono: 17 września 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Nowo powstała spółka prowadzi inwestycję polegającą na umaszynowieniu zakładu i zakupie środków transportowych i wartości niematerialnych i prawnych. Po zakończeniu inwestycji nakłady zostaną rozliczone na środki trwałe zaklasyfikowane do różnych grup KRŚT. Finansowanie inwestycji odbywa się częściowo z kredytu inwestycyjnego. Spółka przedkłada do banku faktury za dokonane zakupy inwestycyjne do opłacenia w terminach ich płatności z przyznanego kredytu. Po ich opłaceniu wzrasta wykorzystanie kredytu. Odsetki od kredytu są naliczane na koniec każdego miesiąca i w zależności od wykorzystania środków z kredytu - wzrastają co miesiąc. Niektóre środki będą oddane do użytkowania w trakcie realizacji inwestycji - inne dopiero w momencie jej zakończenia.

W jaki sposób spółka po zakończeniu realizacji inwestycji ma rozliczyć koszty finansowania inwestycji - odsetek i prowizji bankowych od przyznanego kredytu?

Spółka ma przyznaną dotację na tę inwestycję.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?