W jaki sposób rozliczyć zleceniobiorcę w związku z korektą rozliczeń ZUS?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 3 lipca 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Po weryfikacji umowy zlecenia (z poprzednich lat) przez ZUS stwierdzono, że zleceniobiorca powinien podlegać obowiązkowo składkom na ubezpieczenia społeczne. W związku z tym nastąpiła niedopłata składek na ubezpieczenie społeczne, nadpłata składki zdrowotnej oraz nadpłata podatku dochodowego.

W jaki sposób należy wykazać te niedopłaty i nadpłaty w PIT-11 oraz w której pozycji:

1) w przypadku gdy zleceniobiorca zwróci nadpłacone wynagrodzenie,

2) w przypadku sfinansowania przez spółkę zaległych składek?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX