W jaki sposób rozliczyć refundację zakupu środków trwałych, uzyskaną w ramach unijnego programu operacyjnego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 9 marca 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Staraliśmy się o pomoc unijną w ramach programu rozwój przedsiębiorczości RPOP.01.01.02-16. Pomoc została przyznana. Połowę zakupionego w 2007 r., w ramach całego projektu, sprzętu zamortyzowaliśmy jednorazowo, a drugą połowę wpisaliśmy do ewidencji nie dokonując żadnych odpisów amortyzacyjnych. W grudniu 2011 r. otrzymaliśmy zwrot nakładów zgodnie z wcześniejszą umową w wysokości 50% poniesionych wydatków.

Czy postąpiliśmy właściwie nie amortyzując połowy urządzeń żeby rozliczyć dotację neutralnie podatkowo przewidując zwrot?

Czy obecnie otrzymany zwrot w tej części w której dotyczył zamortyzowanych już środków trwałych powinniśmy zaliczyć do przychodów w wysokości 50%, a dla pozostałych do tej pory nieamortyzowanych rozpocząć ich amortyzowanie?

Jak poprawnie rozliczyć dotację i dokonać prawidłowych zapisów w ewidencji i księdze?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX