W jaki sposób rozliczyć nadpłacone, a nie rozliczone w deklaracjach rozliczeniowych składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne?
PYTANIE
Pracownikowi z winy pracodawcy wypłacono błędnie zawyżoną wartość premii w okresie wrzesień-listopad. Pracownik zobowiązał się dobrowolnie do zwrotu nadpłaconego wynagrodzenia i przelał wartość nadpłaty na konto bankowe pracodawcy w grudniu. Pracodawca wykazał w raportach RCA w okresie wrzesień-listopad wynagrodzenie faktycznie wypłacone, zaś w grudniu w RCA wykazał wartość przychodu/podstawy na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne w kwocie 0,00 zł na raporcie RCA. Jednak dokonany zwrot wynagrodzenia na konto przewyższał wynagrodzenie osiągnięte przez pracownika w grudniu.
W jaki sposób rozliczyć nadpłacone, a nie rozliczone w deklaracjach rozliczeniowych składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne?
Nadmieniam również, że grudzień był ostatnim miesiącem pracy pracownika, zaś wynagrodzenie wypłacane jest na ostatni dzień miesiąca jakiego dotyczy.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX