W jaki sposób rozliczać zaliczkowe wpłaty dotacji do środków trwałych, które są już amortyzowane?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Waślicki Tadeusz
Odpowiedzi udzielono: 3 kwietnia 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W roku 2012 otrzymamy dotację na inwestycję rozpoczętą w roku 2009 i zakończoną w 2010. Inwestycja polegała na rozbudowie bazy wraz z infrastrukturą, w wyniku czego powstało kilkanaście nowych środków trwałych, budynków i budowli. Wszystkie środki trwałe zostały przyjęte do użytkowania i są już amortyzowane. Otrzymujemy już dotację na rachunek bankowy, ale są to wpłaty zaliczkowe i nie mamy rozliczenia z ARR, które środki trwałe w jakiej wysokości są objęte dotacją.

W jaki sposób należy rozliczyć otrzymywane zaliczkowo środki?

Może się okazać, że rozliczenie z ARR dotyczące specyfikacji dostaniemy za kilka miesięcy.

Czy w takim wypadku wszystkie wpłaty powinny być księgowane na koncie przychodów przyszłych okresów i rozliczone dopiero w momencie posiadania wiedzy w jakiej wysokości, który środek trwały został sfinansowany środkami dotacji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX