W jaki sposób rozliczać koszty zarządu przeniesiona na oddział?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2018 r.
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 24 maja 2018 r.

PYTANIE

Do polskiego oddziału (zakładu) zagranicznej firmy przypisywane są koszty zarządu ponoszone przez zagraniczną jednostkę macierzystą na rzecz oddziału w Polsce zgodnie z międzynarodową umową o unikaniu podwójnego opodatkowania. Zgodnie z tą umową przy ustalaniu dochodów (zysków) zakładu dopuszcza się potrącenie nakładów ponoszonych dla tego zakładu, włącznie z kosztami zarządzania i ogólnymi kosztami administracyjnymi, niezależnie od tego, czy powstały w tym państwie, w którym leży zakład, czy gdzie indziej. Zagraniczna firma przypisuje koszty zarządu do oddziału na podstawie proporcji kosztów ogólnych dotyczących zarówno zakładu, jak i centrali. Rozliczenie kosztów następuje zgodnie z zasadą wynikającą z art. 15 ust. 2 CIT. Zatem do oddziału są przypisywane koszty ogólnego zarządu w takiej proporcji w jakiej pozostają przychody oddziału do przychodów ogółem jednostki zagranicznej (w których są również ujęte przychody oddziału).

Czy te koszty zarządu które są przypisane do oddziału zgodnie z powyższą metodą i ujmowane w rozliczeniu podatkowym CIT oddziału podlegają ograniczeniu o którym mowa w art. 15e CIT?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX