W jaki sposób re-fakturować koszty eksploatacji budynku stanowiącego współwłasność?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomczyk Edward
Odpowiedzi udzielono: 25 kwietnia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Gmina i starostwo powiatowe są po połowie właścicielami budynku, w którym mieszczą się dwie szkoły (gminna podstawówka i powiatowa ponadgimnazjalna). Szkoła gminna jest jednostką budżetową scentralizowaną z gminą w zakresie rozliczeń VAT. Starostwo natomiast przekazało swoją szkołę do prowadzenia osobie fizycznej (Centrum Kształcenia Ustawicznego). Szkoła gminna ponosi całość kosztów zakupu opału, energii i ma problem w zakresie zwrotu połowy z nich przez Centrum Kształcenia Ustawicznego, które notorycznie uchyla się od podpisania umowy w ramach współfinansowania. Chcąc odzyskać połowę poniesionych kosztów i zaliczyć je na zwrot wydatków naszej szkoły.

W jaki sposób obciążyć Centrum? Czy nasza zapłacona kwota brutto faktury może być podstawą do wyliczenia kwoty netto dla Centrum Kształcenia Ustawicznego? Przykładowo 24 600 zł brutto : 2 = 12 300 zł i od tego naliczyć podatek VAT do US (tylko w taki sposób my odzyskamy połowę tego co zostało już przez nas zapłacone do zakładu energetycznego czy dostawcy opału).

Czy w przypadku dalszych problemów w ramach współfinansowania możemy obciążyć kosztami Centrum Kształcenia Ustawicznego, starostwo jako właściciela połowy budynku?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX