W jaki sposób przeprowadzić „zza biurka” kontrolę w zakresie odbioru nieczystości ciekłych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sputowski Arkadiusz
Odpowiedzi udzielono: 13 marca 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Kontrola właścicieli nieruchomości w zakresie gospodarowania nieczystościami ciekłymi na podstawie ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – dalej u.u.c.p.g.

Jak prawidłowo wykonać kontrolę "zza biurka" w przypadku, kiedy nieruchomość (dom) jest wynajmowana i umowa oraz faktury za wywóz nieczystości ciekłych wystawione są na osobę wynajmującą nieruchomość?

Czy wynajmujący musi mieć pełnomocnictwo od właściciela nieruchomości do reprezentowania go podczas kontroli i podpisania protokołu z kontroli?

Kogo pociąga się do odpowiedzialności w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości (np. brak umowy na wywóz nieczystości) - właściciela czy wynajmującego (w przypadku konieczności wydania decyzji o obowiązku uiszczania opłat za opróżnianie zbiornika)?

Jakie formalności powinny być dopełnione w przypadku kontroli właściciela nieruchomości?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX