W jaki sposób przeprowadzić „zza biurka” kontrolę w zakresie odbioru nieczystości ciekłych?
PYTANIE
Kontrola właścicieli nieruchomości w zakresie gospodarowania nieczystościami ciekłymi na podstawie ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – dalej u.u.c.p.g.
Jak prawidłowo wykonać kontrolę "zza biurka" w przypadku, kiedy nieruchomość (dom) jest wynajmowana i umowa oraz faktury za wywóz nieczystości ciekłych wystawione są na osobę wynajmującą nieruchomość?
Czy wynajmujący musi mieć pełnomocnictwo od właściciela nieruchomości do reprezentowania go podczas kontroli i podpisania protokołu z kontroli?
Kogo pociąga się do odpowiedzialności w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości (np. brak umowy na wywóz nieczystości) - właściciela czy wynajmującego (w przypadku konieczności wydania decyzji o obowiązku uiszczania opłat za opróżnianie zbiornika)?
Jakie formalności powinny być dopełnione w przypadku kontroli właściciela nieruchomości?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX