W jaki sposób prowadzić ewidencję księgową zakupu użytkowania wieczystego?
PYTANIE
Deweloper kupił od gminy prawo użytkowania wieczystego działek gruntowych. W akcie notarialnym wyszczególniona została cena gruntu oraz pierwsza i kolejne opłaty roczne. Deweloper zapłacił pierwszą opłatę roczną w wysokości 25% ceny gruntu. Kolejne opłaty roczne stanowią 1% ceny i opłacane będą corocznie do końca marca. Deweloper został ponadto obciążony kosztami przygotowania nieruchomości do zbycia. Zarówno na pierwszą opłatę roczną jak i na koszty przygotowania nieruchomości do zbycia została wystawiona przez gminę faktura VAT. Oprócz tego zostały poniesione koszty aktu notarialnego.
W jaki sposób prowadzić ewidencję księgową zakupu użytkowania wieczystego?
Kiedy wartość pierwszej opłaty stanowi koszt podatkowy?
Kiedy koszty przygotowania nieruchomości do zbycia oraz koszty aktu notarialnego stanowią koszt podatkowy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX