W jaki sposób prawidłowo poinformować pracownika o okresie przechowywania dokumentacji pracowniczej?
PYTANIE
Jesteśmy państwową instytucją artystyczną. Zatrudniamy pracowników aktorów których akta osobowe zostały zaliczone do "materiałów archiwalnych" oznaczane symbolem kategorii archiwalnej "A". Materiały archiwalne stanowiące narodowy zasób archiwalny przechowuje się wieczyście (art. 3 ustawy z 14.07.1983 r.o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach). Podstawą zaliczenia dokumentacji do materiałów archiwalnych jest jednolity rzeczowy wykaz akt obowiązujący w instytucji uzgodniony z Archiwum Narodowym. Jak zatem powinna brzmieć treść informacji o której mowa w art. 94(6) k.p. Czy zapis np. "Ze względu na zaliczenie Pana/Pani dokumentacji pracowniczej do "materiałów archiwalnych" stanowiących narodowy zasób archiwalny, Pani/Pana dokumentacja pracownicza jest przechowywana wieczyście. Nie ma Pani/Pan możliwość odbioru dokumentacji pracowniczej" będzie prawidłowy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX